7 tips voor meer werkgeluk en minder personeelsverloop!
โ
๐ฆ๐๐ฒ๐๐ป ๐ฑ๐ฒ ๐น๐ผ๐ผ๐ฝ๐ฏ๐ฎ๐ฎ๐ป๐ผ๐ป๐๐๐ถ๐ธ๐ธ๐ฒ๐น๐ถ๐ป๐ด
Een belangrijke managementvaardigheid is dat je de medewerkers ondersteunt bij hun loopbaanontwikkeling. Wat zijn de sterke en zwakke punten? En waar kan de ontwikkeling aan bijdragen om de volle potentie van medewerkers te benutten?
Matcht de functie nog wel bij de medewerker? Of is diegene toe aan een interne carriรจre switch op een andere afdeling?
โ
๐๐ฒ๐๐ฟ๐ฒ๐ธ ๐บ๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ฟ๐ ๐ฏ๐ถ๐ท ๐ฏ๐ฒ๐๐น๐ถ๐๐๐ถ๐ป๐ด๐ฒ๐ป
Medewerkers die mee mogen beslissen bij een project of ander vraagstuk voelen zich automatisch meer betrokken. Dus vraag vooral om input waar nodig, zodat het team zich gehoord voelt.
โ
๐๐ฒ๐ฒ๐ณ ๐ฒ๐ฒ๐ป๐ ๐๐ฎ๐ ๐๐ฎ๐ธ๐ฒ๐ฟ ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐ฐ๐ผ๐บ๐ฝ๐น๐ถ๐บ๐ฒ๐ป๐
Een klein compliment doet al wonderen als blijk van waardering. Dat hoeft echt niet dagelijks, maar dit kan al een groot verschil maken bij de productiviteit.
โ
๐ข๐ฟ๐ด๐ฎ๐ป๐ถ๐๐ฒ๐ฒ๐ฟ ๐๐ฝ๐ฎ๐ฟ๐บ๐ผ๐บ๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ป
Neem de tijd om naar ideeรซn te luisteren van je collegaโs. Of check eens wat vaker in om te zien of medewerkers nog ergens tegenaan lopen. Tijdens een sparmoment kom je daar achter.
โ
๐ข๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐ป๐ฒ๐ฒ๐บ ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐น๐ฒ๐๐ธ๐ฒ ๐ฎ๐ฐ๐๐ถ๐๐ถ๐๐ฒ๐ถ๐
Van een vrijdagmiddagborrel, een gezamenlijke wandeling, of andere activiteit die past bij de organisatie. Niet voor niets zorgen groepsactiviteiten voor teambuilding en zo leer je de collegaโs ook wat beter kennen.
โ
๐๐ผ๐๐ฑ ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐บ๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ฟ๐-๐๐ฒ๐๐ฟ๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐ป๐ต๐ฒ๐ถ๐ฑ๐๐ผ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐๐ผ๐ฒ๐ธ
Ontdek waar kansen liggen om aan de cultuur te werken. Met een medewerkers-tevredenheidsonderzoek kom je erachter waar de kansen liggen. Beveelt een medewerker jou aan in de omgeving? En waarom wel of niet?
โ
๐ช๐ฒ๐ฒ๐ ๐ฐ๐ฟ๐ฒ๐ฎ๐๐ถ๐ฒ๐ณ ๐บ๐ฒ๐ ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐ฏ๐ฒ๐น๐ผ๐ผ๐ป๐๐๐๐๐ฒ๐ฒ๐บ
We kennen allemaal wel het beloonsysteem bij referral recruitment als een collega iemand aandraagt uit zijn of haar netwerk. Dan kun je iemand op een leuke en creatieve manier belonen met een soort Rad van Fortuin, waarop leuke presentjes of activiteiten staan. Zo won detacheerder EIFFEL een referral case met โThe Wheel of Experiencesโ. Dat allemaal in het kader staat van leuke herinneringen verzamelen in plaats van bezittingen.
Maar een beloonsysteem kun je voor veel meer doeleinden inzetten. Bijvoorbeeld als iemand een zakelijke mijlpaal bereikt. Of als trainers, accountmanagers of andere medewerkers een goede waardering krijgen.
Want tenslotte zijn gelukkige medewerkers een stuk productiever, bevelen jou eerder aan in hun netwerk en blijven langer binnen de organisatie.
Welk punt pak jij op voor meer werkgeluk?